روزشمار عملیات های دفاع مقدس

نوار زمان هشت سال جنگ تحمیلی

عنوان رده اخبار : سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص)
نسخه قابل چاپ

سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص)

همه رده ها > سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص)
سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص) سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص)
در خرداد ماه سال 1357 مخفیانه به لبنان رفت تا دوره چریکی را فرا بگیرد پس از آن با پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل سپاه پاسداران همدان ایفای نقش کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه ها شتافت.
سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص) سردار شهید نیکو منظری معاونت پشتیبانی و تدارکات تیپ 27 محمد رسول الله (ص)
در خرداد ماه سال 1357 مخفیانه به لبنان رفت تا دوره چریکی را فرا بگیرد پس از آن با پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل سپاه پاسداران همدان ایفای نقش کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه ها شتافت.


سرداران شهید
شهید محمود نیکو منظری، روز هفدهم تیر ماه سال 1319 در همدان چشم به جهان گشود. فعالیت های مذهبی سیاسی خودش را از سال 1345 آغاز کرد و با علما و مبارزان انقلابی و اسلامی مرتبط شد.

در خرداد ماه سال 1357 مخفیانه به لبنان رفت تا دوره چریکی را فرا بگیرد پس از آن با پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل سپاه پاسداران همدان ایفای نقش کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه ها شتافت. نخست مسوولیت تدارکات و پشتیبانی تیپ 27 محمد رسول اللّه(ص) را بر عهده گرفت و در تابستان سال 1361 دوباره به جنوب لبنان رفت.

سر انجام پس از بازگشت از سفر لبنان،روز سی ویکم تیر ماه همان سال،در گیر و دار نبرد رمضان،به شهادت رسید اما پیکر پاک اش برای همیشه آزگار، روی آن سرزمین تفیده شرق بصره،به یادگار مانده است.

جملاتی از وصیت نامه شهید

1. خداوند را شکر می گذارم که نعمت مرگ و شهادت را مقرر فرمود.

2. پروردگارا تو خود بهتر از همه میدانى که این بنده حقیر تو نه به خاطر بهشت و نه به ترس از جهنم است که بجنگ بر علیه کفار و مبارزه برعلیه هر نوع ستم و تجاوز قدم بر می دارم. بلکه فقط و فقط بخاطر این است که تو سزاوار به هر ستایش بزرگى هستى.

3. چگونه این نعمت انقلاب اسلامى و رهبرى امام عزیز را انسان می تواند نادیده بگیرد که تو بر ما منت گذاشتى و نصیب همان مستضعفى بالاخص امت مسلمان ایران نمودى.

4. پروردگارا چگونه الطاف بی کرانت را انسان می تواند نادیده بگیرد چون هر جا که انسان نظر می کند سایه لطف و کرمت و این را پوشانده و تمامى موجودات عالم را تو حیات بخشیده اى.

5. پروردگارا اگر تو این سعادت را نصیبم نموده و شربت شهادت را به کامم گوارا گردانى و جانم را فداى اسلام نمایم چیزى از من گرفته نشده چون من خود هیچ بودم و تو به من حیات دادى و زندگى بخشیدى پس این جانى که فداى اسلام می کنیم متعلق به خودت است.

6. این ملت اسلام را می خواهددنبال این شخص یا آن شخص نخواهد رفت چون قیام امت ما اسلامى است نه شخصى.

7. پاسدارى یک وظیفه اى بس مهم و رسالتى خطیراست که براى رسیدن به هدف همانا حفظ دست آورده هاى این انقلاب اسلامى و خونبار است و نهایتاِ شهادت ولقاًالله است.

8. سپاه تا موقعى می تواند ارزش داشته باشد که در جهت تداوم انقلاب و خط سرخ ولایت فقیه و با مردم باشد و در کنار آنها. خداى ناکرده اگر روزى سپاه از مردم جدا شود آن روز مرگ سپاه فرا رسیده بهمین خاطر است که دشمن همیشه سعى بر این دارد به نحو موذیانه اى سپاه را از مردم جدا کند.

9. خون شهید همچون خط سرخى است که همانا امتداد خط سرخ شهیدان کربلا است.

10. وصیت من به شما این است که لحظه اى از خداوند بزرگ غفلت نکنید و تا می توانید جدیت در ثمر رساندن این انقلاب عظیم بنمائید.

11. همیشه سخنان گهر بار امام عزیز را آویزه گوش خود قرار دهید به آن عمل کنید و بدانید که این امام و دستوراتش بر جهان اسلام حجت است نکندخدائى ناکرده دستور و فرامینش را فراموش کنید.

خاطره از همسر شهید

شهید محمود نیکو منظری در سال 1344 کارمند بانک بود و از نظر شغلی هم موقعیت مناسبی داشت. هنوز 6 ماه از ازدواجمان نگذشته بود که تصمیم گرفت از بانک استعفا بدهد و به استخدام سازمان تعاون روستایی در بیاید، همه به او توصیه می کردند که این کار را نکن و موقعیت خوب شغلی را از دست نده.

اما او تصمیم خودش را گرفته بود،زیرا اعتقاد داشت که سیستم بانکی اسلامی نیست و به این صورت از بانک استعفا داد و به استخدام سازمان تعاون روستایی در آمد.

در اوائل زندگی مشترکمان و در حالیکه اوّلین فرزندمان یکساله بود،سفری به مشهد مقدس داشتیم و ایشان با خریدن چند جلد کتاب از جمله کتاب(مناظره دکتر و پیر) نوشته شهید هاشمی نژاد، دوره جدیدی از زندگی را آغاز کرد.

زیرا به گفته خودش مطالعه این کتاب مسیر زندگی اش را عوض کرده و از آن پس دیگر از پای ننشست و آرام و قرار نداشت، ابتدا در جلسات مذهبی سیاسی شرکت میکرد و پس از آشنایی با آقای دکتر سید کاظم اکرمی در جلسات ایشان و جلسات علی آقا محمدی شرکت می کرد.





منبع: aviny.com

صفحه 1  
1 صفحه - 2 رکورد




© 1397 کلیه حقوق محفوظ است | طراحی وب سایت
x - »